fredag 25 december 2009

Snökaoset är bara vinter

Jag stör mig på mediernas skriverier om "snökaoset". Om städer som begravs, bilar som fastnar och att "det kommer bara bli värre, SMHI säger det kommer snöa minst 1-2dm till inom loppet av några dygn". Vad fan är fel? Kanske är det min verklighetsuppfattning som är skev, men det har knappt varit någon snö denna vinter (alltså ingen riktig vinter) och när snön kommer utropas "SNÖKAOS". Vadå snökaos? Kanske söderut där människor inte kan köra i snö, inte tycks ha kört halkbana och saknar vanligt folkvett. Men här i Norrland?! Skämmes och komigennu! Kalla det snökaos här? Det är bara fånigt. Under min barndom har vintern alltid varit vit, inte tvådecimetersvit utan enochenhalvmetersvit! Och vad jag vet har det varit lika halt och svårkört alla år igenom, men aldrig tidigare har jag hört snökaos. Som att svenskar blir förvånade när vintern kommer på riktigt i stället för att ropa HURRA! Själv är jag jävligt glad att vintern äntligen kommit, så jag slipper få ångest över att växthuskrisen snott mina årstider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar