söndag 27 december 2009

god fort-sättning?

Vaknade imorse strax efter jag somnat av att mamma ringde och hade kanat ner i diket. Snö upp till taket på bilen, skotta skotta skotta en vintermorgon. Grannen försökte dra upp oss med fyrhjulsdriven dunderbil men linan lossnade så han flög över vägen och ner i diket på andra sidan. Vilket var väldigt underhållande. När bilen kommit loss och alla var hemma igen hade klockan blivit åtta. Pappa suckade: "Det är alltid nåt med er två, antingen är det mittinattensamtal och spärra det spärra det eller så är det en tidig morgon och 'jag har åkt i diket'", men jag tror ändå att han är glad över kaoset jag alltid hamnar i och för att jag är det yrväder jag är för det är aldrig tråkigt när jag är hemma.

Buss ner till Stockholm nu, senare Eskilstuna. Känner en lätt oro men ignorerar den. Det är snö överallt, jag har lekt i snöhögar, nu är jag nöjd. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att bussen kör igenom en halvmeters snöväg. Vi flyger hit och dit, lite som att åka båt på stormigt hav. Eller inte riktigt, men det närmsta man kommer på land (nu ljög jag igen, det närmsta man kommer ett stormigt hav är haadrinvägen om man kör hejdlöst utan att bromsa...whiiiiii).

Ajöss och tack för fisken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar