lördag 12 december 2009

svineriet fortsätter

Att vaccinera sig mot svininfluensa, ja, vad kan man säga om det? Jag litar inte på läkemedelsföretagen, jag är fullt medveten om hur mycket pengar som cirkulerar kring vaccinet. Jag är fullt medveten om att människor gör vad som helst för pengar, till och med lurar ett helt land att biverkningarna är obefintliga. Att vaccinet är ofarligt. "Man kan inte bevisa att det är vaccinet som ger biverkningar", vem vet, kanske hade hjärtat slutat slå ändå, utan sprutan, kanske hade personen i fråga blivit förlamad ändå? Kanske kanske kanske. Många blir sjuka varje dag, vaccineras alla lär ju sjukdomar som man annars skulle drabbats av sammanfalla med vaccinationen i åtminstone några fall. Men! Jag avskyr sprutor, att sätta en spruta i armen med ett innehåll som inte ens testats riktigt känns inte aktuellt. Vet inte hur många år man måste forska om en medicin enligt mig innan den kan anses som "säker" men vaccinet har väl expressgodkänts av alla efter en liten bonus på kontot...och det inger inte direkt trygghet. Det är stora pengar i rörelse. Massvaccinationer, tänk den som ändå hade aktier i företaget som producerar vaccinet, som alla gamla gubbar i USA, som min favorit Bush!? För det där med dödsfall är väl ändå inte sant (harkel), "det skulle man väl varna för om det fanns någon risk"? Eller eller eller? Man kan ställa sig själv frågan, några miljarder på kontot mot några personers olyckliga död? Några okända, i land långt borta? Vad tror du kostymnissarna väljer? Har de någonsin valt liv framför pengar?

Sedan hör man att människor inom vården tvingas få familjer att skriva under "dödsorsaken" på plötsliga dödsfall efter vaccination. Allt tillskrivs sjukdomen de redan hade. Allt från plötsligt dödsfall efter astmaattack, till plötsligt dödsfall efter allvarliga hjärtproblem. Hur som helst. Människor dör varje dag, jag vet. Människor blir sjuka varje dag, jag vet. Men det här med att mörkerlägga när man faktiskt inte vet på riktigt, det skrämmer mig. Varför går de inte bara ut och säger "de kan ha dött av vaccinet, de var svaga men vaccinet kanske gjorde det värre, SÅ TÄNK EFTER INNAN NI VÄLJER ATT VACCINERA ER"? Ska det vara så svårt att hålla en öppen och ärlig dialog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar