torsdag 3 december 2009

chokladpralinernas ensamhet

Stockholm, en liten etta på en enorm luftmadrass. Utanför hörs polisens sirener, i sängen intill regelbundna snarkningar och små frustrerade suckar, det är inte lätt att drömma. Första dagen på mässan, alla vill tjäna pengar och min dröm om gratis chokladpraliner försvann i intet, en femma styck för en ynka lite chokladbit. Man måste betala för att få rösta fram årets pralin, så jag blir en ofrivillig soffpotatis i det valet. Men min expertis inom ämnet kommer de att sakna...

Försöker lugna hjärtat med andningsmeditation i takt med ljuden omkring,
men jag kan inte andas fullt ut o idag högg det till i hjärtat varje gång jag skrek.
Sådär så jag tänkte, nu stannar det! Men icke.

Låt mig leva och lära mig något nytt imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar