torsdag 1 oktober 2009

Från Göteborg till Sevilla


Jag vet inte riktigt hur det gick till, men jag hamnade nere i Göteborg på Bokmässan. Eftersom jag har praktik på förlaget så fick jag ett utställarkort så jag kom in gratis (och fick gå in innan allt öppnade, även om jag föredrog att stanna efter stängningstid när man fick vin och öl, kulturell efterfest?). Bilden är från Bokmässan, denna var det första jag såg när jag strosade omkring. Vem det är vet jag inte, upplys mig gärna, har jag missat något?

Jag jobbade under tiden jag var där, samlade information, intervjuade författare, var med på möten och utförde småsysslor. Det var stressigt, svettigt, smärtsamt (rygg & fötter, rygg & fötter) spännande och jag lärde mig en hel del. (Om inte annat så lärde jag mig att vuxenkläder eller inte, de synar alltid min bluff och frågar om jag är där med skolan, sedan så fort de ser att man är "från ett förlag" så ändras tonläget och man är mer än välkommen).

Fick med mig några manus hem, ska försöka ordna så jag kan åka till Sevilla12-17 oktober - skrivarkurser och författarcoaching. Då ska jag passa på att sällskapa lite med mina vapendragare i Barcelona, se om staden förändrats sedan sist. Mycket som händer medan hjärnan strejkar, undra vad jag skulle kunna göra om jag verkligen ansträngde mig? (Eller ja om jag skulle kunna det).

Ska sova, eller ja förhoppningsvis i alla fall. Imorgon ska jag försöka berätta lite mer, resan till Göteborg var så mycket mer än praktik och Bokmässa, den var fylld av vänner, bus och skratt med. Får se imorgon om jag inte sparat några godbitar i citatboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar